Scottie Go

За новою програмою вивчення алгоритмізації та програмування - обов’язковий компонент шкільного курсу інформатики і розглядається у кожній паралелі, починаючи з другого класу.
Звісно, навчальний матеріал з програмування, призначений для вивчення у початкових класах, повинен бути адаптованим до сприйняття дитячою свідомістю як за складністю, так і за формою подання.
Ефективним засобом підвищення рівня сприйняття теорії алгоритмізації є використання середовищ з виконавцями, що працюють у певній обстановці.
Цікава історія про пригоди інопланетянина Scottie допомагає дітям у ігровій формі знайомитися з ключовими концепціями програмування. За допомогою картонних фішек з командами та інтерактивного додатку діти поринають у світ алгоритмів. Scottie Go допомагає розвивати логічне мислення, здатність планувати дії, покращує орієнтацію в просторі, дає практику математичних операції (додавання, віднімання), сприяє навикам роботи у команді.


Світ стрімко змінюється і скоро поряд з навиками читання  та письма обов’язковими будуть вміння програмувати. Навчання елементам алгоритмізації в початкових класах  є дуже важливим процесом. Під час складання алгоритмів розвивається логіка та структурне мислення, адже у шкільному віці зрозуміти принципи програмування найлегше.

Під час роботи зі Scottie Go діти настільки захоплюються процесом покрокових дій, що у ході його використання помилкових відповідей майже не допускають. Таким чином, алгоритмізація може бути прекрасним засобом формування молодшого школяра як гармонійно розвиненої особистості. 
Як навчити кожну дитину самостійно вчитися? Як сформувати її пізнавальні інтереси, активне ставлення до навчального процесу?
Фантазія, казка, гра – це частка навчального процесу для  формування пізнавальних інтересів та активного ставлення до навчання.
При вивченні алгоритмів гра органічно переплітається з серйозною, наполегливою працею, тобто вона спонукає до інтенсивної, розумової праці. Під час складання алгоритмів зі Scottie Go  робота стає привабливішою та цікавішою, гра допомагає переборювати труднощі у засвоюванні навчального матеріалу. Scottie Go – гра, яка залучає до пошуку, винахідливості, збуджує бажання перемогти, активізує увагу учнів. 


Чи можливо в початковій школі розвинути такі здібності як: абстрактне мислення;  логічне мислення; здібності до моделювання;  акуратність; уміння виходити за межі стандартних підходів до розв'язання задач;  здатність до критичної оцінки вибору шляхів вирішення проблем, в залежності від кінцевої мети? Не тільки можливо, а й необхідно це робити для повноцінного інтелектуального розвитку.
Роль інформатики в розвитку мислення винятково велика тому, що вона є однією із теоретичних наук шкільної освіти. У ній високий рівень абстракції і у ній найбільш природним способом викладу знань є спосіб переходу від абстрактного до конкретного.

Під час застосування навчальної гри «Scottie GO!» діти виконують різноманітні цікаві завдання, у яких потрібно не просто мислити, а  складати алгоритм розв’язання задачі, щоб досягти поставленої мети. Такі завдання допоможуть сформувати особистість, що мислитиме критично та логічно.
Наш час - це час змін. У сучасному світі потрібні люди, здатні приймати нестандартні рішення, мислити творчо. Одноманітне, шаблонне повторення одних і тих же дій вбиває інтерес до навчання. Одним із способів розвитку творчості учнів є використання сучасних інформаційних технологій, які відкривають для вчителя нові можливості для підтримки і розвитку особистості учня. Сьогодні все більше і більше входить в наше життя комп'ютер. На жаль, діти бачать в ньому лише засіб для розваги. Вони грають, слухають музику, дивляться фільми.
Використовуючи гру Scottie Go вчитель має можливість спрямувати використання комп'ютера на розвиток творчих здібностей учнів, на активізацію пізнавальної діяльності. Учитель має можливість донести дітям у доступній формі, що комп'ютер - це засіб, за допомогою якого навчання може стати більш цікавим, швидким і простим.
Потреба в отриманні нових знань закладена у маленьких дітей природою. Як вважають психологи, поступово ця потреба різко знижується, так як дитина вже переповнена інформацією. 
Деякі, досить розумні діти, відмовляються від навчання, вважаючи, що воно не варте тих енергетичних та розумових затрат, які їм доводиться здійснювати для отримання нових знань.
Для підвищення інтересу до навчання вчителі використовують різноманітні засоби мотивації: 
забезпечити в учнів відчуття просування вперед, переживання успіху в діяльності, для чого необхідно правильно підбирати рівень складності завдань і заслужено оцінювати результат діяльності;
використовувати всі можливості навчального матеріалу для того, щоб зацікавити учнів, ставити проблеми, активізувати самостійне мислення;
організувати співпрацю учнів на уроці, взаємодопомога, позитивне ставлення до предмета в цілому; 
самому правильно будувати відносини з учнями, бути зацікавленим в їх успіхи;
бачити індивідуальність кожного учня, мотивувати кожного, спираючись на його особисті мотиви.

Під час використання гри Scottie Go! діти виконують завдання різної складності, відчуваючи ситуацію успіху навчання. Працюючи в групі  навчаються допомагати один одному, підтримувати та радіти успіхам команди. Учитель мотивує учнів до навчальної діяльності засобами гри.
Урок – це перша сходинка формування творчої особистості учня засобами інформатики. Одне із найважливіших завдань учителя – навчити думати, допомогти дітям не просто засвоювати певну інформацію, але й аналізувати її, застосовувати на практиці, не боятися висувати гіпотези, і як результат – відкривати щось нове.
Традиційні методи випробувані часом і досвідом, бувають необхідні при викладанні окремих тем. Інтерактивні методи навчання – необхідні для того, щоб заохотити учнів до вивчення інформатики.
Під час спільної роботи над завданнями «Scottie Go!» перед учнями на уроці ставиться проблема, яку вони повинні вирішити шляхом аналізу, через висування гіпотез, припущень, обґрунтування пропозицій, представлення доказів, а також шляхом перевірки правильності розв’язання. Дітям цікаво виконувати завдання і вони чекають наступного заняття.




Сучасне століття називають століттям інформації. Людина повинна навчитися орієнтуватися в інформаційному потоці. І чим раніш це відбудеться, тим ефективніше буде її робота. У початковій школі потрібно закласти у дітей первинні навички інформаційної культури, початки комп’ютерної грамотності, забезпечити поступальність у навчанні. Необхідно підготувати мислення учнів до сприйняття ними сучасних інформаційних технологій, бути готовим мислити сучасно та розвивати гнучкість мислення, що виявляється в перебудові наявних способів вирішення задачі, в зміні способу, що перестає бути ефективним, на оптимальний.

Гра на уроках у молодшій школі надихає учнів. Використання розвиваючої гри ScottieGo! на уроках дозволяє перетворити розділ інформатики «Команди та виконавці» у захоплюючу гру розвиваючи продуктивне мислення.
На сьогодні професія програміста є однією з найбільш затребуваних, великим  попитом користуються і інші спеціальності, пов'язані зі сферою високих технологій. Навчаючи дитину програмуванню вже сьогодні, ви закладаєте основи для його забезпеченого майбутнього через багато років.
Дитині, яка змогла в дитинстві навчитися основам програмування, буде набагато легше вчитися в подальшому. Ще один плюс програмування - воно сприяє розвитку логічного мислення, а також сприяє розвитку мозку в цілому. Як стверджують вчені, діти, які з дитинства займаються програмуванням, в майбутньому демонструють успіхи в точних і в логічних науках. Навчання програмуванню в ранньому віці з докладним поясненням всього механізму в результаті підвищує когнітивні здібності дітей.
При цьому не потрібно боятися складності, з якою у дорослих людей неправильно асоціюється програмування. Насправді навчання програмуванню нітрохи не складніше навчанню іноземним мовам. Спробуйте використати навчальну гру ScottieGo!  і ви побачите, з якою легкістю і захопленням діти навчаються програмуванню.





Немає коментарів:

Дописати коментар